søndag 18. oktober 2009

Da var helgen over for denne gang...

Jeg var på hytta i helgen, og der lå det snø!
Det var kjempekoselig, vi fyrte opp i peisen, og jeg fikk begynt på min nye Marian Keyes bok. Det er det eneste hjernen min klarer å lese for tiden ;)
På lørdag dro mamma og jeg ned til Lillahammer for å kikke litt i butikkene, og endte begge opp med å kjøpe antrekk til julaften. Jeg kjøpte et lilla tyll-skjørt (har alltid ønsket meg tyll-skjørt!) med overdel og belte til. Kjempeglad! Mamma kjøpte en crèmehvit ullkjole som butikkdamene nesten ikke ville selge til henne, fordi de ville kjøpe den selv, haha. Veldig hyggelige selgere i butikken, het så mye som Lunulla eller noe sånn.

På vei tilbake til hytta så vi en bil som hadde landet på taket i grøfta, det var ganske skummelt, og jeg kjørte ekstra forskiktig der det var is og snø. Men sannelig klarte jeg ikke å havne i grøfta selv! :O
Det var ganske skummelt, og mens bilen skle sideveis ut av veien tenkte jeg bare "åh nei, hva var det kjørelæreren sa da vi hadde glattkjøring, hva skal jeg gjøre!?"
Heldigvis hadde jeg kjørt veldig sakte, og jeg traff ikke steinveggen på høyrekanten heller. Mamma løp ned til hytta for å hente pappa (som trodde hun tulla...).
Heldigvis har pappa masse erfaring med "i-grøfta-kjøringer" siden han pleide å kjøre off-road på Islands breer. Etter masse frem og tilbake i ca 15 min, og ved hjelp av at mamma og jeg dyttet bilen for harde livet, fikk han ut bilen!
Heldigvis kom bilen (og vi...) uskadet fra det hele, men pappa mobber meg litt fortsatt. Selvom han egentlig synes det var kjempespennende da! Han syns vel jeg burde gjøre det oftere ;)

I dag (søndag) våknet jeg opp med tett nese og vond hals. Sikkert et resultat av at jeg sto ute i den iskalde vinden, og opp til knærne i snø (i Converse skoene mine...) i går og frøs, da vi prøvde å redde bilen.

Jaja, det har vært en spennende helg i hvertfall!
Nå må jeg skrive synopsis til Cowboyfilmen gruppen min skal starte å skyte denne uken. Glad jeg slipper å tegne storyboard - det er jeg ikke noe god til.

4 kommentarer:

Cecilie sa...

Hjelp! Skummelt føre nå ja, godt å høre at det gikk bra! Har selv hatt en ut-av-veien-opplevelse, men da hadde jeg ikke snøen å skylde på en gang, bare dårlige ryggeferdigheter :P

Og det var dumt vi ikke fikk møttes! Men du skal kanskje på hytta flere ganger også? :)

Charlotte sa...

Haha, rygging skal ikke være lett! ;)
Jeg drar på hytta masse jeg, litt usikker på når neste gang blir. Sannsynligvis om 2 uker, men ikke sikkert at jeg kan, pga filming.

Trinee. sa...

Jaa no kainn æå kommenter :D

Tror jeg hadde takla kjøring på vinterføre i Lillehammer rimelig dårlig, hadde iallefall ikke kommet meg opp til der Cecilie bor foreksempel ><

Og angående True Blood - Alexander Skarsgård er genial, iallefall når de begynner å snakke svensk. Det er bare dritkomisk. ;D

Charlotte sa...

Whaat? Begynner de å snakke svensk? Har bare sett 3 episoder, men skal ha TrueBloodkveld med venninna mi i dag. Gleder meg til å se mer! :D