fredag 9. oktober 2009

Høst og andre emosjoner

For noe rot. Det virker ikke som om noen ved Høgskolen i Oslo har oversikt over feriene. I dag sendte jeg mail nr 3, denne gang til avdeling for journalistikk, bibliotek- og informasjonsfag, avdelingen jeg tilhører. Når man sender mail kl 12 på dagen, trodde jeg vel at jeg kom til å få svar i løpet av få timer, men nei da.
Jeg skulle jo så gjerne visst når påskeferien er, slik at jeg kan begynne å bestille flybilletter til New York sammen med Cecilie! Dette er drømmen, akkurat nå. Alt jeg klarer å tenke på. Å fly til NY med Cecilie for å besøke Gisken. Hadde vært fantastisk om så mange som mulig fra Laget kunne bli med! "En såkalt gjenforening i NY". Høres bra ut. Jeg er glad for at Trine sannsynligvis også kommer, forhåpentligvis til samme tidspunkt som meg og Cecilie.

Nå har høsten virkelig kommet. I dag tidlig ble jeg helt varm inni meg da jeg hadde gått av trikken utenfor HiO og pustet inn den kalde høstlufta. Det minnet meg om Lillehammer, der jeg var for ett år siden. Jeg gleder meg til vinter og jul, men høsten er heller ikke å forakte.
I helgen skal jeg prøve å komme meg ut for å ta noen fine høstbilder. Kanskje jeg får til et fint landskapsbildet til fotoprosjektet på skolen.

Dette bildet er det eneste jeg finner fra høsten i Lillehammer. Angrer på at jeg ikke tok flere bilder. Dette ble tatt for nesten ett år siden, 15. oktober 2008. Det var "utsikten" fra hybelvinduet mitt <3

I dag lærte vi om kommaregler i "Språk på fredag"-timen. Har aldri hatt det så gøy med grammatikk som etter at jeg begynte på HiO. Læreren er utrolig flink og viser oss masse "how not to do it" eksempler fra avisutklipp han har spart på.
Etter timen beveget jeg meg langsomt opp på redigeringsrommet i 3. etasje for å fikse på radioprogrammet sammen med gruppa mi. Det var ikke spesielt gøy i starten. Men da klokken nærmet seg fire begynte vi å bli litt mer fornøyde. Vi bestemte oss for å møtes søndag ettermiddag for å gjøre ferdig programmet.
Jeg synes det har vært vanskelig å jobbe i gruppe denne gang. Gleder meg til tirsdag, for da skal klassen høre på det.
Da er det bare å sette i gang med neste filmprosjekt som vi skal levere om tre uker, fotooppgaven som må være ferdig på torsdag og å skrive debattinnlegg til mandag... Er nok å gjøre, med andre ord.

1 kommentar:

Jobove - Reus sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.