torsdag 8. april 2010

Good times! (And lots of money spent)

Nå er det én uke siden Cecilie og jeg dro tilbake fra New York. For en by! For en opplevelse! For noen venner jeg har!
Det er en tur jeg kommer til å huske lenge, takket være passe god langtidshukommelse, bilder og mimring med vennene mine. Og Facebook. En genial oppfinnelse om du spør meg. Da Cecilie og jeg holdt på med opplasting av bilder ble jeg allerede bombardert med notifications. Det tok helt av! Er veldig glad i at man kan kommentere og "like" alt mulig på Facebook. Skulle liksom vært sånn i den virkelige verden også :)

New York... Empire State Building, Broadway, Penthouse hotellrom (nesten), pizza, bagel, milkshake, Seinfeld, Larry David, Heath Ledger, Rockefeller Centers dumme kjøpesenter, Top of the Rock, NBC Experience Store, Sex and the City, Magnolia Bakery, trappen til Carrie, Central Park, Strawberry Fields, hoppebilder, Coney Island, doughnuts, Mouintan Dew (blå!), prezels, fotografering, latter, moro, forkjølelse, Duane Reade, improteater, blåmerker, airconditioners, pancakes, Speedy's, Barne's and Noble, forstoppet toalett, M&M store, Letterman, subway, regn, duer, vondt i føttene, Empire, Tom's, Balthazars, plastposer i skoene, ødelagt paraply, JFK, Statue of Liberty!
Det er ting jeg kommer på når jeg tenker på turen vår.

Siden jeg kom hjem har jeg slitt med å tilpasse meg tiden her. Ble ganske forkjølet mens jeg var i New York, men da jeg kom hjem ble det verre. Og nå hoster jeg. Spesielt når jeg skal sove. Stakars Andrea som prøver å sove i naborommet...

Ellers sitter jeg og pusler litt med eksamen. Slapper litt av enda, siden det "tross alt" er over en uke til den skal leveres inn... Skriver filmanalyse av "The Graduate". Kommer på masse bra ting når jeg ser filmen, så det blir bra!

I dag ble jeg nødt til å ta meg en tur til byen for å kjøpe studentmånedskort. Hater at jeg ikke bare kan kjøpe den i billettmaskinen, som alle andre billetter... Jeg må kjøpe det enten på Jernbanetorget eller på skolen. Jaja. Trenger det i dag i hvertfall, for i kveld skal jeg se Dylan Moran på Folketeateret! Som jeg gleder meg!
Har faktisk akkurat det showet ("What it is") på DVD, men har ikke sett på det enda.
Så jeg var altså på Trafikanten på Jernbanetorget. Og da jeg var ferdig der gikk jeg inn på Byporten Shoppingsenter fordi jeg visste at det er en Japanphotobutikk der. Tenkte jeg skulle kikke litt på speilreflekskameraer og spørre mannen hva som var forskjellen mellom Nikon D3000 og D5000. Endte opp med å kjøpe D3000 faktisk! :O Samme som Trine har.
Var ikke så dyrt (halvparten av det jeg betalte for mitt "gamle" D40), så jeg har ikke såååå dårlig samvittighet. Det var en del greier som jeg begynte å irritere meg over på D40en, så det var ikke helt impulskjøp. Men samtididg synes jeg nesten syn på mitt gamle D40. Det fungerer fortsatt plettfritt, og jeg er jo så glad i det.
Får se om jeg selger det, eller om jeg beholder det som reserve. Kjøpte det nye kameraet uten objektiv, siden jeg kan bruke mine gamle objektiver på det nye.
Nå ser jeg at batteriet er ladet opp, så nå gleder jeg meg til å teste min nye skatt!

2 kommentarer:

Cecilie sa...

Forstoppet toalett ^^ Knis. Jeg kjenner jeg må få skaffet meg The Graduate. Kommer til å bli rart å se den igjen, tror jeg. Mimre, mimre.

Gisken Sofie sa...

For en herlig oppsummering. Jeg lo.