onsdag 9. desember 2009

Ting som skjer i hodet mitt i dag

I dag har jeg vært en tur på skolen for å printe ut og levere eksamen i språklig formidling. Tror det gikk sånn passe bra. Jeg håper det, har jobbet virkelig intensivt de siste to dagene, og det er et fag jeg liker ganske godt. Det var koselig å være på skolen igjen og se kjente fjes. Egentlig så var fjesene litt ukjente siden alle jentene var usminket, håret var enten fett og slapt eller sto opp fra hodet i merkelige vinkler. Poser under øynene var visst også på moten i dag. Når man får utlevert eksamen en mandags morgen med beskjed om å skrive 5-7 sider på 48 timer blir visst de fleste transformert til zombier på null komma niks, og ting som personlig hygjene og plettfritt utseende blir ikke så viktige med. Heldigvis. Det er godt å vite at jenter her i Norge enda ikke har blitt helt virkelighetsfjerne.
Det var godt å få levert oppgaven, men så var det rett hjem for å skrive på neste eksamen (som skal leveres om én uke). Men det ble det ikke så mye av. Jeg orker rett og slett ikke å konsentrere meg på medieteori akkurat nå, og det blir ikke bedre av at jeg vet at jeg må skrive minst 10 sider.

Så da sitter jeg heller og surfer på nettet. Det står en artikkel om blogging på aftenposten.no i dag, og de skriver blant annet om "Norges mest leste blogger" voe. Nyskjerrigheten tok overhånd og jeg bare måtte kikke innom bloggen hennes.
Ærlig talt, det må være noe av det dummeste og kjedeligste jeg har lest på lenge. Skjønner godt at hun er populær blant fjortiser da.
Ikke det at min blogg er noe smartere, men det at hun tjener masse penger på en så tullete blogg gjør meg litt trist. Og hun er 14, hva gjør vel det med virkelighetsbildet hennes?

I dag har jeg kjøpt tomater, squash, og frossenpizza. Enten så blir det ris med stekte grønnsaker og Sweet Chili Sauce til middag, eller så blir det Casa di Mama. Den med bare ost :) Nam!

Da jeg satt på trikken på vei hjem fra Høgskolen i dag ble jeg litt trist da jeg så gater som var julepyntet. Siden det ikke er snø (eller kaldt) får jeg ikke julestemning. Kunne det ikke i det minste vært rim på gresset? Det likner litt på snø og hjelper på humøret.
Bra jeg skal på hytta i helgen, bildene til Cecile viser snø. Jeg gleder meg!

3 kommentarer:

Cecilie sa...

Ja, du kan bare glede deg. Er dessverre ganske mildt for tiden.

Syns du er flink til å skrive eksamen. Du fortjener en liten pause nå :)

Charlotte sa...

Hehe, jeg syns også jeg fortjener en pause, men det er ikke så lett når innlevering er om en uke. =S

Charlotte sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.